Date:21.11.2019
Age minimum:16 ans pour commande de tickets
type de billet:Place debout / sièges libres
Organisateur:Ville de Dudelange
Place:Centre Culturel "Op der Schmelz", Dudelange (L)
Portes à19:30
Début à20:00
Prix:26.87 €
  • Veuillez vérifier avant le déplacement si l'événement aura lieu comme prévu

Since his formidable emergence on the music scene in the late 90s, jazz pianist Jason Moran has proven more than his brilliance as a performer. The Blue Note Records recording artist has established himself as a risk-taker and innovator of new directions for jazz as a whole. In almost every category that matters – improvisation, composition, group concept, repertoire, technique and experimentation – Moran, and his group The Bandwagon – with bassist Tarus Mateen and drummer Nasheet Waits – have challenged the status quo, and earned the reputation as “the future of jazz.”

Frequently influenced by the wider world of art as his muse, Moran has found inspiration in edgy 20th century painters like Jean-Michel Basquiat (check out “JAMO Meets SAMO” from Soundtrack to Human Motion, as well as his ongoing series of “Gangsterism” compositions); Egon Schiele (whose painting “Facing Left” provided the eponymous title to Moran’s second album); and Robert Rauschenberg, whose chaotic refinement inspired Moran’s third album Black Stars, featuring the legendary Sam Rivers.

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Depuis sa formidable émergence sur la scène musicale à la fin des années ‘90, le pianiste de jazz Jason Moran a prouvé son talent d'interprète et bien plus encore. L'artiste de Blue Note Records s'est imposé comme un preneur de risque et un innovateur dans le monde du jazz. Moran et son groupe The Bandwagon, composé du bassiste Tarus Mateen et du batteur Nasheet Waits, ont remis en question le statu quo dans presque toutes les catégories (improvisation, composition, concept de groupe répertoire, technique) et ont acquis la réputation de « représentants de l’avenir du jazz ».

Influencé fortement par le monde de l'art, qui est devenue comme une muse pour lui, Jason Moran s'est inspiré de peintres du XXe siècle, dont Jean-Michel Basquiat (‘JAMO Meets SAMO’ de ‘Soundtrack to Human Motion’, ainsi que ses compositions ‘Gangsterism’), Egon Schiele, dont le tableau Facing Left donne le titre éponyme au second album de Moran, et Robert Rauschenberg, dont le raffinement chaotique a inspiré le troisième album ‘Black Stars’, avec le légendaire Sam Rivers.

 


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